Чому серія Prince of Persia пішла в небуття?

146

Поки критики хвалять нове дітище Ubisoft AC:Odessey, компанія потроху готуються до того, щоб пожинати успіх нової частини гри серед геймерів після релізу 5 жовтня.

В цей же час належить студія Ubisoft Ketchapp, спеціалізована на мобільних іграх, випустила нову частину серії Prince of Persia на мобільних пристроях. Prince of Persia: Escape є ранером, зробленим в стилі класичної гри 1989 року…

Якщо вдуматися – це дуже іронічно, що в один тиждень виходить мобільна гра, яка є лише бляклої тінню оригінальної серії, і одночасно ААА-проект, який свого часу остаточної поховав колись улюблену нами франшизу, і цілком стоїть на її кістках. Ми задалися питанням, як так вийшло, що Prince of Persia пішла в небуття?

Ера пісків часу

Сьогодні, коли хтось згадує цю серію ігор і називає її культовою, то, швидше за все, згадує три частини вийшли з 2003 по 2005 рік. Ми не заперечуємо того, наскільки гарні був класичні ігри про Принца з 90-тих, але варто уточнити, що тоді це була досконала інша гра, ніж та, про яку ми говоримо.

Всі три частини про піски часу були прекрасні і отримали гарні оцінки від критиків і любов мільйонів гравців. Перша, найбільш успішна частина, розійшлася тиражем 14 мільйонів копій. У нас був хороший сюжет, продуманий геймплей і персонажі, а також паркур. Тоді, коли гейминдустирия не була так популярна – це стало нонсенсом. Друга частина продалася набагато гірше, всього 800 тисяч копій за рік. У неї були деякі дірки, які потім залатали в Prince of Persia: The Two Thrones, що повернула серію в дію.

Розробник почав готувати продовження. Однак, щоб не повторюватися і зробити придатний продукт, він вирішив трохи змінити концепт. У новій частині гри ви повинні були грати за ассасина, який був особистим охоронцем юного принца. Незабаром, наскільки проект розрісся і відійшов від першоджерела, що відокремилася в самостійну гру під назвою Assassin’s Creed, а паралельно з ним студія почала робити перезапуск оригінальної серії Принца.

Рік, коли все змінилося

Ним став 2007. Саме тоді на світ з’явився перший ассасин, що оповідає нам про орден вбивць бореться проти Тамплієрів. На студію звалився раніше не бачений успіх – 11 мільйонів проданих копій за рік. Коли ж у 2008 вийшов перезапуск Prince of Persia, то він продався тільки в 2,5 мільйонів копій.

Не дивлячись на те, що проект дійсно був якісний і мав багато технічних нововведень, продажу говорили самі за себе. Світова спільнота обговорювала тільки Assassin’s Creed.

Справа в тому, що кожен рік індустрія ставала все більше, і час, коли продажі в 2 мільйони копій були б хорошим результатом – пройшли. Принц був проектом, заснованим на крутий франшизі, на розробку якого було витрачений багато грошей, але безрезультатно, а Ассасин став чимось новим і вистрілив. Повністю усвідомивши це, Ubisoft зробили крок у бік комерційного успіху.

Проблема також і в тому, що, продовжуючи випускати гру за грою, кожна з частин Assassin’s Creed показувала себе краще ніж Принц, починаючи з продажів, закінчуючи широким інтересом громадськості. Сьогодні серія продала більше 100 мільйонів копій, а з урахуванням релізу нової частини, це число збільшиться через кілька днів. Минулої серії таке і не снилося навіть з урахуванням того, що Prince of Persia існувала з 1989 року, а Assassin’s Creed з 2007-го.

На жаль, в умовах бізнесу, яким і є гейминдустрия, важливо те, як гра продається.

Забуті піски…

Варто сказати, що доходи від Принца були стабільними, але вони все одно не могли зрівнятися в той час з новою франшизою. І логічно вкладати ресурси туди, звідки прийде більше доходу. Так у 2010 році вийшла остання частина франшизи Prince of Persia: The Forgotten Sands.

Її хвалили за графіком, а також за хорошу опрацювання на Nintendo Wii U. Однак вона не дихала тією атмосферою, сюжетом і якістю боїв у порівнянні з минулими частинами. Гра стала посередньою, яку випусти з однією метою – закінчити серію, щоб повноцінно зайнятися Assassin’s Creed. На жаль, розробники свідомо вбили свою гру, щоб побудувати на її місці нову, яка на відміну від свого попередника пережила кризу, і вже на цьому тижні знову увірветься до нас.

Багато хто не поспішають ховати Принца, але щоб Юбисофт розробили нову частину, вони повинні бути впевнені, що вона продасться краще, ніж їх нинішній проект. Як не важко здогадатися – шансів мало. Однак будемо тішити себе тим, що у нас все одно є улюблені старі ігри серії Prince of Persia.

Джерело: http://gyrus.org.ua/