Deathloop-петля нерозривна. Рецензія

5

Грали на ps5

Петля нерозривна, і в цій зацикленій боротьбі проти хронологічних кайданів дивним чином сплелися вдалі ігрові та наративні напрацювання arkane (а часом не без причин здається, що дія і зовсім відбувається у всесвіті dishonored) і помітних проектів інших студій. Наприклад, образ свихнувшегося ізольованого суспільства, його божевільні мешканці і деякі бойові особливості чітко відсилають до великої bioshock. А різні елементи оповідання і світоустрою — до незліченних художніх творів, присвячених тимчасовим петлям і просторовим парадоксам. І хоч сама концепція “дня бабака” на острові напрошується на реалізацію в манері роглайк (або роглайт, якщо завгодно), по суті, deathloop навряд чи вписується в ці жанрові рамки. Зате виявляється потужним і сконцентрованим сюжетним пригодою з простим концептуальним базисом: петля нерозривна…

Так, гра, легше!

⇡# славний день у петлі

Петля нерозривна, але це можна виправити. І кольт, головний герой п’єси, здається, знайшов спосіб впоратися з непорушною пасткою часу. Всього-то потрібно вбити всіх ідеологів, своєрідних хранителів хронокапкана, а потім знищити установку, що породжує саму петлю. Правда, є нюанс: зробити це потрібно за один день, інакше — знову ранок, пляж, інверсивне похмілля і необхідність починати все спочатку.

Ідеологи мешкають в чотирьох місцях: в оповитому таємницями науковому комплексі, в центрі острівного дозвілля даунтауні, в промисловій карловій бухті і на мальовничій скелі фрістад. Цілі знаходяться там не постійно, а лише в певну фазу дня: хтось з ранку раніше в гральному закладі тиняється; хтось опівдні влаштовує масштабні рольові ігри; комусь час після полудня-саме те для наукових експериментів; а ввечері декому здається доречним закотити грандіозну вечірку без почуття міри. Як правило, в одну фазу дня дві різні цілі гуляють по абсолютно протилежних точках острова-тобто за всіма в одну добу кольту не наздогнати, як не старайся …

Шинкувати резидентів можна без докорів сумління — все одно на ранок всі прокинуться як ні в чому не бувало! природно, щоб знову зустрітися з нашим мачете …

Але вихід є-треба всього лише “направити” ідеолога, наприклад, на рандеву з іншою метою, щоб отримати можливість вбити двох зайців одним (ну, може, не буквально одним) пострілом. Або ж виконати якісь дії з чим-небудь вибухонебезпечним і знищити хранителя. Простіше кажучи, щоб кожен ідеолог опинився в потрібному місці і в потрібний час, необхідно серйозно підготувати грунт. А для цього потрібна інформація, багато інформації.

В цьому і полягає основа прогресу в deathloop — кольту належить збирати «зачіпки», пов’язані з тим чи іншим ідеологом, знаходити незвичайні рішення, нетривіальні шляхи і особливу екіпіровку. Все-прориваючись лютим смерчем або тихенько прослизаючи тінню, хоча іноді вибору не надається. Часом належить злегка поламати голову (фігурально, не буквально), щоб змінити сформовану послідовність острівних подій. І все заради того, щоб в один прекрасний день ребус зібрався у вишукану картину філігранного усунення всіх і кожного, хто свято переконаний, що петля нерозривна.

Урочистий феєрверк, який можна зірвати, причому різними способами

# у петлі на своїх умовах

Петля нерозривна, і щоб це виправити, не завадить як слід озброїтися. Але ось біда: кожне нове пробудження кольта обіцяє зникненням всього нажитого добра в безодні нестабільного простору. Ну, не зовсім всього… В ході вилазок герой збирає котируемую на острові валюту-резидуум. Область її застосування-зберігати цінну екіпіровку в нескінченних тимчасових петлях. Витрачати бажано все в один день, адже при пробудженні баланс обнулиться, а гра видасть втішні три з половиною тисячі.

Перше, на що падає погляд досвідченого марнотратника: ефективний вогнестріл! бажано, «фіолетовий «або найбільш рідкісний — »помаранчевий”. Такі стовбури і в бою недоречно не заклинять, і виглядають стильно, і надійність у них що треба (а не як у «білих» або «зелених» іржавих шматків металу, що стріляють на чесному слові), та й особливі властивості знадобляться. Ось “вампір«, наприклад, дозволяє відновлювати здоров’я, завдаючи шкоди;» пристрілка «зменшує розкид з кожної випущеної кулею;» відкриті рани «наносять пошкодження зачепленим, але не добитим ворогам;» смертельна мітка” підвищує шкоди зазначеному противнику.

Це пістолети? це автомат? краще-зброя-трансформер»стрілак версо”!

До слова, сама стрілянина в deathloop неймовірно бадьора, з прекрасною віддачею і правдоподібною балістикою; та й резиденти тут досить кмітливі: влучні і спритні, намагаються заходити з флангу і використовувати тактичні переваги. Арсенал же складається з досить звичного функціонального набору. Хочеться сіяти смерть здалеку-ось снайперські гвинтівки; для близьких контактів свинцевого роду — дробовики і пістолети. А автомати, як водиться, – своєрідний компроміс між двома крайнощами. В цілому, класичними областями застосування можна злегка знехтувати і пробивати ворожі черепушки за п’ятдесят метрів, скажімо, з пістолета. Або перетворити дробовик в оригінальний автомат для масових зачисток, зі збільшеним боєзапасом і блискавичною скорострільністю — головне, підібрати потрібний набір брелоків для ствола.

Дійсно, цацкі для зброї в deathloop — не сумнівний елемент стилю, а потужна опція, що збільшує грізність зброї в рази. У» білу «або» зелену ” гармату поміщається один і два брелока відповідно, в зразки високої якості можна вмістити до трьох. У будь-якому випадку, вибирати треба мудро. Для точної стрільби підійде “амортизатор«, що зменшує віддачу; любителі палити від стегна порадіють брелочку, кхм,» від стегна«, що підвищує купчастість пострілів навскидку; а тим, хто вважає кожен патрон і вважає за краще однією кулею укласти відразу роту, варто встановити» перфоратор”, що дозволяє снарядів пролітати крізь ворогів.

Тут щось на латині, складно розібрати

Кольт, до речі, теж охочий до тонізуючих брязкалець і готовий надіти аж чотири брелока на себе коханого. Пощастило йому, що і їх тут навалом. Є “пружинисті ноги«, що дозволяють робити подвійний стрибок, і» досвідчений стрілець”, що збільшує вражаючу силу при стрільбі з двох стовбурів. А можна приміряти “великі кишені«, щоб носити більш важку пачку патронів, або ж спробувати» відновлення”, що допомагає швидко заповнювати енергію. У бою вона витрачається на злитки — особливі «магічні» здібності, що навівають ясні асоціації з dishonored. Переконайтеся самі, все знайоме і улюблене « “зміщення” дозволяє моментально переноситися на невеликі відстані; ; “сплетіння” об’єднує групу ворогів в єдину систему, де смерть одного — загибель всіх. Є також оригінальні рішення: “афект«, що підвищує шкоди голими руками, а ще» ефір”, що дозволяє ненадовго стати невидимкою.

Злитки теж піддаються поліпшенню. І посилення для них, як і арсенал з брелоками найкраще добувати, знищуючи ідеологів. Трофеї з них завжди випадають багаті, та й взяти участь в черговий заварушке завжди в радість. Правда, ідеальний набір, швидше за все, буде зібраний задовго до фінальних титрів, що дещо знизить практичну необхідність брати участь у сутичках. Зрештою, вбивати їх не має сенсу, адже петля нерозривна…

Як же прекрасно, коли проблеми можна просто змахнути…

Петля нерозривна, як і нерозривна консольна ексклюзивність deathloop для ps5. Dualsense щосили намагається занурити в світ гри і створити ту саму «імерсивність». І, в цілому, зі своїм завданням геймпад цілком справляється. Курки створюють віддачу при стрільбі, деренчать під час черг з автоматичної зброї і періодично «заклинюють», якщо в руках кольта вередує який-небудь старий вогнестріл. Вібромоторчики додають пальбі віддачі, а також переконливо симулюють крок, біг, стрибки, підкати і, звичайно, ближній бій і використання здібностей. А динамік і зовсім працює без відпочинку і перерви — і рацією служить, і дзвін падаючих гільз зображує, і різні звуки оточення і взаємодії зі світом передає. Окремо зазначу, що кінетична палітра deathloop, на відміну від деяких інших проектів з підтримкою dualsense, не заважає ігровому процесу. Шкода тільки, батарея геймпада від такої напруженої роботи сідає дуже швидко.

#петля нерозривна?

Відмінне питання — я розсудливо промовчу. Лише зазначу, що шлях до відповіді до країв наповнений енергійною дією і густо насичений відмінною драматургією. Deathloop триває якихось десять-п’ятнадцять годин (в залежності від бажання читати всі записки і вивчати кожен закуток), але за цей час гравцяЧекає низка видовищних сцен, хитромудрих загадок і, як прийнято у arkane, колоритних і переконливих персонажів.

Тут немає ні хороших, ні поганих героїв. Всі тут переслідують свої цілі, і у кожного є цілком обґрунтована мотивація зберегти / зруйнувати петлю. Є серед них і трохи дивні, і абсолютно божевільні, ексцентрично нарцисичні і по-людськи нещасні. Через них deathloop встигає поговорити з гравцем не тільки про тимчасові петлі і божевільних наукових експериментах, а й про абсолютно життєві речі. Про відповідальність за вчинені вчинки і прийняття недосконалого себе, про кричущу класової ворожнечі, про егоїстичне бажання «законсервувати» плин часу, щоб залишитися в «моменті», і навіть про нездорових жорстоких відносинах (причому, всупереч трендам, жертва в них — чоловік).

Джуліанна регулярно виходить на вилазки, щоб зіпсувати нерви і цілісність кольта. Що ж, сама напросилася. До речі, в режимі мережевої гри за неї може виступати інший гравець

На превеликий жаль, жаркий темп того, що відбувається, яскраві персонажі і круговерть сюжетних хитросплетінь надали ведмежу послугу фіналу(-ам) deathloop. Він виявляється злегка не на рівні емоційних очікувань, в ньому не відчувається завершеності, якоїсь осмисленої точки, немає того самого катарсису, який неодмінно хочеться випробувати під завісу такого різноманітного і насиченого твору. Але цей докір ні в якому разі не впливає на загальне позитивне враження від гри. Deathloop – це потужний і захоплюючий сюжетний екшен, який захоплює від початку і до кінця. І навіть після титрів проекту є що запропонувати-напружене полювання в мережевому режимі, де знову і знову належить доводити упертому кольту: петля нерозривна!

переваги:

  • чудовий ігровий процес-варіативний, лихий, затягує;

    Чудовий візуальний стиль;

    Витіювата і захоплююча історія;

    Відмінна музика.

недоліки:

  • розв’язка могла бути і сильніше;

    Ряд критичних вильотів, що дещо затьмарили проходження.

оцінка: 9,0/10