Інді гри, зроблені однією людиною. Частина перша.

52

Нещодавно ми могли лише здогадуватися, чим займається Лукас Поуп – творець відомої Papers, Please. І ось в цей понеділок він анонсував вихід своєї наступної гри Returne of the Opra Dinn, де нам доведеться досліджувати корабель, який вважався зниклим вже кілька років. Проект повністю однобитный, зате все одно виглядає привабливо.

Віддамо Лукасу і багатьом іншим подібним людям належне – вони створюють культові речі, не маючи при цьому велику команду розробників, режисерів, сценаристів, постановників, дизайнерів, художників, величезного фінансування, покладаючись тільки на краудфандінг або на самих себе. Це надзвичайно важко, проте раз в кілька років ігровий світ підриває яка ні будь інді гра, яка залишається в серцях мільйонів. Саме про таких іграх, зроблених однією людиною, ми і поговоримо.

1. Джонатан Блоу і Braid

Почнемо ми з месії інді індустрії, як його називають. Джонатан Блоу розробив Braid практично сам. Саме йому належить авторство коду, а також головоломки в грі. Розроблялася вона рік, а так як Блоу був більше програмістом, то вчинив мудро і найняв художника Девіда Хэлмена. Той змалював декорації поверх наявних рівнів, що теж зайняло рік. Точно також він вчинив і з музикою, просто купивши вже готове музичний супровід.

Джонатан Блоу
Фотографія Джонатан Блоу

Так чому вона варта уваги? Braid можна вважати зачинателем жанру, адже саме під час її виходу інді були чимось незрозумілим і новим, тому гра справила фурор. Серйозно, позитивні огляди посипалися на голову Блоу річкою, а журнал «Times» поставили гру на 37 місце в списку найбільш значущих ігор всіх часів.

2. Тобі Фокс і Undertale

На відміну від Блоу, який довірив візуальне і музичне оформлення іншим, Тобі Фокса можна назвати людиною талановитою у всьому. Його Undertale підкорила серця. Гру найкраще можна описати як ненапряжное пригода, яка в підсумку має під собою таку глибину розповіді, від якої перехоплює дух у найкращих традиціях Adventure time. Ця гра – яскравий приклад того, як геймери самі платять за відмінну річ. Все що зробив Тобі це з любов’ю створив перший рівень, написав власну музику і виклав демку на Kiсkstarter.

Тоби Фокс
Фотографія Тобі Фокс

Маючи намір зібрати 5 тисяч доларів, він зібрав в 10 разів більше. У результаті те, що зробив містер Фокс у першому рівні – він повторив кілька разів. І ми отримали одну з найпрекрасніших інді ігор з чарівним авторським саундтреком, запам’ятовуються персонажами, крутим твистом і, звичайно, Цветіком…

3. Minecraft Маркус Перссон

2009 рік. Маркус Персон засновує студії Mojang. А зробив він це, щоб вона підтримала доопрацювання і показу на виставках його просту, але геніальну Майнкрафт. Чи варто взагалі щось про неї говорити? Напевно те, що коли то Перссон з грою приходив до Valve, його розгорнули і зацідили під зад. Цікаво, щоб було, якщо б у царстві дядечка Гейба прийняли інше рішення….

Маркус Перссон
Фотографія Маркус Перссон

Однак через два роки гра «релизнулась» і світ зійшов з розуму. Так, після того, як вона увійшла в стадію бета тесту у 2010-тому він почав розширювати штат компанії, і над нею працювали і інші люди, але початкову першу версію гри зробив саме він. І саме він подарував їй той неповторний ізометричний дизайн. Іронічно, що цей стиль був обраний з однієї причини – Маркус зізнався, що він просто не вмів малювати, і хотів полегшити візуалізацію.

Сьогодні Маркус спочиває, лежачи на два мільярди доларів, за які він продав Microsoft студію і всю інтелектуальну власність на Minecraft.

4. Деві Ріден і The Stanley Parable

Диви Ріден один з тих людей, який в одну мить задумався про значення закадрового голосу в іграх і фільмах, і звів це в абсолют. А якщо серйозно, The Stanley Parable є однією великою алегорією на можливість вибору. Вона про те, що поняття сторителинга може бути набагато більше, ніж ми можемо уявити.

Дэви Риден
Фотографія Деві Ріден

Цей чоловік зробив гру дійсно не схожу на те, що ми бачили раніше. Ви робите все, як говорить оповідач або робите те, що хочете? А може, ви взагалі нічого не вирішуєте? На всі ці питання можна знайти відповідь у The Stanley Parable.

5. Лукас Поуп і Papers, Pleas

Розповівши про нову гру, було б грубо не згадати минулий проект Лукаса. Геймдизайнер раніше працював в Naughty Dog і займався Uncharted, але потім пішов.

На гру його надихнули часті перельоти (він американець, який живе в Японії), з країни в країну. Він показав громадськості перші напрацювання, а потім шліфував їх 9 місяців. В результаті ми отримали незвичайну гру про будні контролера на кордоні, яку критики назвали справжнім мистецтвом від світу відеоігор.

Лукас Поуп
Фотографія Лукас Поуп

По ній навіть зняли короткометражний фільм. Не дивно, адже гра змогла зробити те, що іноді не вдається багатьом ААА проектів – зачепила за живе.

В майбутньому ми розповімо вам ще про кількох .

Джерело: http://opensharing.org.ua/