Nature energy назвав причини відмови від електромобілів

22

Протягом більше десяти років влада і підприємці намагаються зробити електромобілі більш доступними і залучити людей до їх купівлі. Попередній аналіз того, як це зробити, був в основному спрямований на вивчення перших користувачів електромобілів з підключеним двигуном і дослідження визнаних переваг міських жителів щодо цих транспортних засобів.

До недавнього часу ніхто не задавався питанням, що змусить тих, хто пересів на електромобілі, пересісти на традиційний бензиновий автомобіль. Нове дослідження якраз і показує, що ті ж самі фактори, які змусили людей пересісти на електромобілі, змушують водіїв відмовлятися від них, якщо їх досвід використання цих автомобілів виявляється руйнівним.

Бредлі лейн, професор кафедри суспільних відносин і управління канзаського університету, написав в журналі nature energy аналітичну оцінку дослідження, проведеного скоттом хардманом і гілом талом з каліфорнійського університету девіса, в якому вивчалися елементи, що змушують людей відмовлятися від електромобілів. Дослідження показало, що в ході опитування близько тисячі жителів каліфорнії, які були першими користувачами електромобілів з акумуляторними батареями або підключаються гібридів, близько 20% повернулися до бензинових автомобілів.

У своїй частині роботи лейн – фахівець з транспортного регулювання, звичок мандрівників і планування міського транспорту – проаналізував, як отримані результати можуть вплинути на подальший розвиток самих електромобілів і на те, що про них думають інші дослідники. У своїй особистій роботі лейн вивчав ставлення до автономних транспортних засобів і інтерес до електромобілів.

“тут грає роль реальний фактор користувацького досвіду”.

Два фактори передбачали, чи відмовляться люди від акумуляторних і підключаються гібридних електромобілів. Користувачі були незадоволені зручністю зарядки акумуляторів, і вони покладалися на них як на основний вид транспорту. Попередній аналіз довів, що люди, які прийняли ці автомобілі, думали, що зможуть комфортно їх обслуговувати, і потребували автомобілі як в основному засобі пересування, зазвичай для того, щоб заощадити багато грошей на бензині. Інакше йшла справа з причинами припинення експлуатації серед акумуляторних і гібридних електромобілів.

Власники, які відмовилися від використання акумуляторних електромобілів, повідомили, що вони були незадоволені функцією зарядки в будинку, особливо можливістю швидкої зарядки в домашніх умовах. Власники підключених автомобілів повідомили, що вони були незадоволені цінами на зарядку або тим, що вони не так багато економили на вартості бензину, як вони думали. Крім того, вони повідомили про незадоволеність своїм уявленням про систему доступу до зарядки або про те, що в країні не так багато зарядних станцій, як вони думали. З демографічної точки зору, люди, які відмовилися від обох видів зарядки, найчастіше були меншими і молодшими, з меншою кількістю автомобілів, меншими доходами і меншою кількістю чоловіків, які проживають в їхніх будинках.

” моя здогадка полягає в тому, що люди, які відмовилися від акумуляторних електромобілів, не є класичними новачками. Те, про що ми іноді думаємо, – це типова американська сім’я з декількома автомобілями, яка думала, що електромобіль заощадить їм гроші, а він просто виявився недостатньо ефективним для них”, – зазначив лейн. “це сигнал до того, що без подальшого поліпшення вартості і доступу до зарядки, особливо в багатоквартирних будинках, їх поширення серед населення буде йти нелегко”.

Іншим основним показником отриманих результатів є те, що негативний досвід виявився дуже важливим, можливо, навіть більш важливим, ніж оптимістичний. Лейн підкреслив, що отримані результати не можна екстраполювати на всі сполучені штати, оскільки всі респонденти були з каліфорнії, штату з найбільшими стимулами для володіння електромобілями, багатим населенням, нездоровим забрудненням міського повітря і найвищими цінами на бензин в країні. Таким чином, той факт, що практично 20% респондентів у найбільш сприятливому для електромобілів штаті повернулися до стандартних бензинових автомобілів, означає, що ці автомобілі не займуть американські дороги в найближчому майбутньому, навіть коли інші регіони стануть такими ж сприятливими для придбання електромобілів, як каліфорнія.

Подальший аналіз може також виявити причини, через які люди утримують транспортні засоби або набувають абсолютно нові, додав він.

Електромобілі широко розглядаються в колах транспортних аналітиків як одна з трьох революцій в транспорті, поряд з автономними транспортними засобами і спільної мобільністю. Результати дослідження підтверджують думку про те, що ці революції не відбудуться в один день.

“дослідження хардмана і таля дає переконливі докази того, що початкове прийняття не обов’язково означає постійний перехід, і що три революції в транспорті цілком можуть бути схожі на революції, які часто відбуваються – мляві, затяжні, з великою кількістю стартів і зупинок, перш ніж відбудуться стійкі зміни”, – пише лейн.